Forskellige former for IT-kurser

Forskellige former for IT-kurser

Det er ikke til at komme udenom: IT-udviklingen er kommet for at blive!

Se, hvis man benytter ovenstående udsagn i ramme alvor anno 2019, så vil man formentlig blive mødt med hån og spurgt, hvilken sten man har levet under de sidste par årtier.

For hvis man bare udskifter “IT” med “EDB”, er det praktisk talt den samme sætningsmening, der er blevet udbredt i mange år.

Faktisk vil jeg postulere, at hvis man ikke senest kom med på IT-bølgen i 1980’erne (også selvom ens nuværende virksomhed ikke eksisterende dengang), så er man virkelig tabt nu…

For den viden, man har tilegnet sig siden dengang, kan sagtens bruges i dag – man skal bare huske at holde sig opdateret på, hvad der konstant sker på IT-fronten, og det er derfor, jeg har skrevet dette indlæg, hvor jeg vil fremhæve nogle områder, det kan være relevant at sende dig selv og medarbejdere på kursus i.

Med det samme kommer her lige en anbefaling til, hvor du kan gøre det henne: https://www.4d.dk/

I gamle dage kunne man sige, at EDB- og IT-systemer hovedsageligt var en lukket, intern kommunikation, hvor man delte meddelelser, faktura, bogføring og videre i ens egen kreds i firmaet, hvor de berørte medarbejdere skulle forstå og bruge de valgte IT-systemer til dette.

Senere kom der mail-korrespondance til både mellem andre firmaer, instanser og videre, men også bredt udover hele verden.

Nu om dage skal man både kunne noget med graffik, hjemmesider OG sociale media, hvis man skal tages seriøst som firma, der har ambitioner.

Det er mange områder, og ofte ansætter man folk på de enkelte poster til at vedligeholde dem.

Men derfor kommer der hele tiden nye programmer og trends til, som man skal holde sig opdateret på. 

Det er ikke sikkert, man vælger at implementere dem, men det er vigtigt at have kendskab og forståelse for, hvad de kan og ikke kan.